Nottingham

I lördags åkte jag, Fredrika, Hayley, Cecilia och Lena till Nottingham. Tog tåget 8.54 och ca 1½ timmer senare var vi framme. Strosade runt lite i stan och efter ett besök på turistinformation påbörjade vi vår väg till Nottingham castle.




Efter en kort promenad var vi framme. Men innan vi gick till in till slottet tänkte vi att vi kunde passa på att träffa Mr Robin Hood.



Enormt stilig karl! Vi hittade ett litet hus som var till salu som jag och Robin tänkte köpa.. Vad tror ni om det?
ah well, back to the story!

Efter lite mys med Robin Hoos gick vi till slottet. Köpte en biljett för £5 och då var det inträde till slottet och ett musem. Lätt värt det!



5 glada tjejer utanför Nottingham Castle

Efter en tur inne på slottet gick vi vidare till Ye Olde Trip to Jerusalem som är Englands äldsta pub där vi åt en smarrig lunch. Jag beställde en Hunters Chicken. Yummy säger jag bara!



När vi var mätta och belåtna gick vi vidare till det museum vi hade billjett till. Efter det kände vi oss ganska klara. Gick till baka in i stan och bara strosa runder. Sedan tog vi tåget tillbaka hem till Ely.

Vi skulle egentligen också besökt Sherwood forest, men vi insåg inte hur långt borta det var. Från Nottingham tar det visst ca 1 timme med buss. Så vi bestämde oss för att åka dit en annan dag istället.


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Haha ja jag har köpt västen fast det är inte den som jag har kollat på innan utan den här är lite tunnare. Supernöjd!

Idag har vi åkt pulka på cherry hill, alltså jag har liksom egentligen inte så mycket emot själva snön men jag hatar att det blir grått och slaskigt och att det här landet inte är beredda på det utan att de blir helkaos. Hur som helst, den får gärna ligga kvar tills torsdag men på fredag måste flygplanen gå som de ska ;)

2012-02-05 @ 11:38:03
URL: http://fredrikal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: