Fredagsmys!

Efter några dagars tystnad från min sida tyckte jag det var dags att skriva igen.

Veckan har varit väldigt lugn. Nästan för lugnt. Har inte gjort något speciellt. Det har varit skol- & dagis lämning och hämtning. Sedan massa aktiviteter. Har dock hunnit med att köpa höst/vinterskor. Mycket varma och sköna! :)

Idag är det äntligen fredag och jag har bara några timmar kvar att jobba denna veckan.. När C var lämnad i skolan gick jag och lillen till simhallen och badade i ca 1 timme. Gick en snabb runda i stan (handlade en söt liten myntbörs), sen blev det en tur till biblioteket. Innan vi gick hem för lunch stannade vi i parken så lillen fick leka lite. Hem och åt lunch och nu sover plutten. Resten av arbetsdagen kommer troligtvis spenderas hemma då Mark ska hämta C från skolan och förhoppningsvis ta henne till simningen sen.

Ikväll blir det utgång med mina kära vänner Hayley & Fredrika. Ska även träffa den nya aupairen Cecilia & en gammal aupair som bodde här i Ely innan. Ska bli trevligt! Ska dock ta det lugnt ikväll (fast det brukar jag ju) :)
Haha.

Har inga speciella planer för helgen, men hoppas jag kan ta mig en runda till Cambridge för lite mer shopping (shoppoholic? nejdå!). Hoppas även att min familj vill prata lite på Skype!! Tihi


Mina fina skor!

Suddig bild, men får duga! Nya börsen.

Nu ska jag återgå till min arbete. Hörs snart igen! :)


Love


Kommentarer
Postat av: pappis

Tycker du handlar lite väl mycket, hur ska du få hem allt?

2011-09-16 @ 16:53:05
Postat av: fredrika

till amandas pappa:

hej amandas pappa. trevligt att träffas! skulle bara vilja säga att ni verkligen inte behöver oroa er för amanda, hon sköter sig väldigt bra och är mycket omtyckt av både barnen och oss andra au pairer (förbise gärna det faktum att hon har mutat mig med pengar för att jag ska skriva det här. haha nej det var ett skämt. eller?)! angående shoppingen så behöver du inte oroa dig där heller, det är bara nödvändiga inköp som sker här borta. och skulle det bli för mycket så kan hon ju bara ta med det hem över jul (kanske tillsammans med en och annan julklapp, vem vet? ;) sedan tycker jag att ni kan komma hit och hälsa på också och ta med er tomma resväskor så att ni kan hjälpa amanda att frakta hem allt. kontakta gärna mina föräldrar i samband med det så att de kan skicka med en tom resväska till alla mina nödvändiga inköp.

skämt å sido. hyggligt av er att ni skickade hit amanda så att jag inte tappar sverige helt här borta.

jag heter fredrika förresten, vad heter du?

2011-09-22 @ 23:48:00
URL: http://fredrikal.blogg.se/
Postat av: pappis

Hej Fredrika, alltid trevligt med nya bekantskaper. Som förälder oroar man sig alltid, oavsett om man vet hur barnen har det eller inte.

Känner Amanda ganska väl sen innan som du säkert förstår =)och misstänker starkt att du har blivit mutad. Fast å andra sidan kan det ju vara så att det är nåt skumt med dig så det är därför ni kommer så bra överens.

Eftersom jag bott ihop med Amanda innan vet jag att hon handlar betydligt mer än det nödvändiga, annars är det en helt ny sida av henne som kommit fram nu.

Vi har pratat om att åka dit och terra henne lite men inget är bestämt än, men kommer vi ska jag beställa en container så vi kan få allt med oss hem. Kan säkert klämma in lite av ditt oxå =)

Det var inte helt smärtfritt att skicka iväg henne men nu har vi märkt att det var ren vinst att köpa biljetten, vi har halverat kostnaderna för tvätt och el.

Brukar kallas diverse saker av min barn, såsom skitgubbe, knubbsäl, och knubbis men du får gärna säga Håkan.

2011-09-25 @ 16:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: