Lördagsinlägg

Skrev inget inlägg igår men tänkte att det inte gjorde nåt då jag alltid skriver mina inlägg så sent att ni ändå läser det dagen efter. Så nu blir det ett litet lördagsinlägg istället.

Veckan har varit ganska lugn och bestått mest av sängliggande då jag mått riktigt kasst.. I tisdags tog Mark barnen till skolan, så då jobbade jag bara 1 timme på morgonen. Sen hade jag hela dagen ledig fram till att det var dags att hämta barnen. Så dagen spenderades i sängen med lite filmmys. Vid lunch kom fina Hayley & söta Milly med lite soppa till mig. TACK! Sen vid 3 tiden var det dags att gå och hämta barnen i skolan. Gick hem med L medans Mark körde C till skolaffären för att köpa regnjacka. Hemma blev det läxläsning, middag & bad. Sen var den dagen slut.

I onsdags jobbade Petra hemifrån, så hon bestämde sig för att ta barnen till skolan på morgonen. Så det blev ännu en lugn morgon.. Vid 2 gick jag inte till stan för att handla lite. Kom hem med en snygg tvättkorg. Gick till skolan och hämta lillen. Men när han fick höra att Petra och C skulle till stan så vägra han följa med mig hem, så jag fick gå hem själv.. Dom kom hem vid 5 tiden och då var det dags för middag och sedan lek. Så det blev ca 2 timmars jobb i onsdags. Inte helt fel det!

I torsdags var det tänkt att jag skulle ta barnen till skolan. Hade bestämt träff med Hayley klockan 8 på gröningen. Precis när vi ska gå kommer Mark nerspringandes och säger att han vill ta dom. Så vi går alla till skolan och lämnar barnen. Vid 10 tiden går jag till Hayley för att ta en tur med bilen så att batteriet ska laddas. Hem och städade huset. vilket faktiskt var ganska kul! haha. Vid 2 gick jag tillbaka till Hayley. Körde in till stan och handlade lite. Sen var det dags att hämta barnen. Efter skolan gick vi runder i stan för att hitta något att göra innan det var dags att gå till dansstudion här i stan. C skulle prova på Street dance. Efter en 45 minuters lektion kom hon glad ut och berättade att det är Street dance hon vill göra, inte Balett! Skyndade hem. Lagade middag, badade barnen. Bedtime snack, och sedan kom Petra hem.

Igår, fredag, var det bara C som skulle till skolan. Blev en jobbig och stressig morgon med massa bråk, men vi kom ändå till skolan i tid. När hon var lämnad gick jag till simhallen med lillen. Spenderade ca 1 timme i poolen. Sen gick vi till stan. Fick handlat lite saker jag behövde. Sen gick vi hem och åt lunch. Under tiden lillen sov passade jag på att städa det sista som jag inte hann med under torsdagen. Hämtade C i skolan. Hem och gjorde läxa, åt middag och sedan var det dags att gå igen. Denna gången var det C som hade simskola. Gick hem och bytte till pyjamas & åt bedtime snack. Kan ju berätta att bråken fortsatte så fort vi kom hem.. Lekte lite med lillen, sen kom Petra hem. Kvällen spenderades i sängen med vingummi. MUMS säger jag bara. Det är nog den bästa medicinen! Haha.

Idag är det lördag och jag har inte planerat något alls. Ska bara vara hemma och ha det mysigt med familjen. Tänkte ta en liten promenad så jag kommer ut lite idag. Tjejerna har planerat en utekväll i Cambridge, men jag tänkte stanna hemma då jag varit sjuk väldigt länge. Så istället tänkte jag mysa ner mig med en film och äta nåt gott :)

I eftermiddag åker Mark iväg. Han skulle typ campa eller nåt, så han kommer inte hem förrän imorgon kväll. Blir därför en helg med bara Petra och barnen. Imorgon åker vi antagligen in till Cambridge för att spendera dagen där. Så hoppa jag kommer hem med något fint :)


Ingen bra bild, men detta är min nya fina tvättkorg! Haha.

Har tyvärr inga nya bilder att visa då jag blivit så dålig på att ta med kameran när jag går någonstans. Ska försöka bättra mig!

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan jag ska gå ut en runda.


Amanda


Kommentarer
Postat av: Pappis

Bättre du skriver lite då och då, blir så mycket att läsa annars. Och lite mer bilder om jag får be =)

2011-09-10 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: